پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

عضو خبرگان رهبری بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر نیروهای مسلح کشور به منظور دفاع از کشور و نظام اسلامی و هراس انداختن در دل دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد مومن ، صبح امروز طی سخنانی در جمع فرماندهان ، افسران و سربازان سپاه علی بن ابیطالب (ع) که در حسینیه این سپاه برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهید در آموزه های اسلامی اظهار داشت: خداوند در آیه شریفه "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" تاکید می فرماید که شهدای عزیز، زندگانی هستند که دارای روزی مخصوصی از سوی من می باشند.

وی افزود: آن چه ملاک است این می‌باشد که در راه خدا کشته شوند و برای حمایت از احکام خدا و تلاش در مسیر ترویج دین الهی گام بردارند و الا کسی که برای دنیا و غیر خدا حرکت کند، حتی اگر در جنگ کشته شود در راه خدا کشته نشده و مشمول این آیه شریفه نمی گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که شهدای ما در راستای دفاع از اسلام و گسترش این دین مبین، جان خویش را تقدیم راه خدا کردند، گفت: جنگ تحمیلی ما حقیقتا دفاع از اسلام بود و در این دوران شاهد عروج الی الله جان برکفانی بودیم که حماسه ها خلق کردند.

وی با اشاره به این که کسی که دنیا و مقام و پست و پول در نظرش بوده باشد، از هدف خدایی دور شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) ، ائمه اطهار(ع) و همه اولیا خدا همه چیزشان را در راه خدا گذاشتند و هیچ منیت و هدف غیرالهی در کارشان وجود نداشت.

آیت الله مومن اضافه کرد: بالاترین مرتبه در اسلام ، مربوط به شهدا و کسانی است که در راه خدا کشته می شوند.

وی در ادامه با اشاره به این که در قرآن کریم نسبت به مساله جهاد در راه خدا، آیات بسیاری وجود دارد، گفت: در آیه مبارکه"و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه" سوره انفال ، خداوند متعال بر لزوم آمادگی دفاعی در برابر کفار و دشمنان اسلام چه از حیث نیروی انسانی و چه امکانات، تاکید می کند و این که باید مسلمانان همواره در آمادگی به سر ببرند.

این استاد حوزه همچنین بیان داشت: در قرآن کریم بر این مساله نیز تاکید شده است خدا مال و جان مومنین که مالک آن ها هست را در مقابل بهای بهشت، خریداری می کند؛ در واقع بهشت برین، بهای دفاع از دین خدا و جان فشانی در راه اوست.

وی تاکید کرد: البته انسان با ایمان نباید خود را مالک چیزی بداند و خیال نکند جان و مال و امکاناتی که در جنگ فدا می کند مال خودش است ، چرا که این ها همه مال خداست ولی با این حال خدا از ما آن را خریداری کرده و وعده داده که بهای آن بهشت است و به راستی چه کسی از خدا بر عهدش پایدارتر است؟!

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که هر چه در عالم است وابسته به خدای متعال است، ابراز داشت: انسان وقتی در جبهه شرکت می کند و یا در مسیر خدمت انجام وظیفه می کند، نباید دچار غرور شده و خود را کسی بداند بلکه باید متوجه باشد اولا همه چیز مال خداست و خدا بر ما منت نهاده و فرموده که من خریدار جان و مال مجاهدان هستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های مجاهدان در راه خدا بر اساس آیات و روایات وارده گفت: مجاهدان در راه خدا، صابر ، شاکر ، آمر به معروف و ناهی از منکر ، حافظ حدود الهی و... هستند و با آمادگی بالای خود لزره بر اندام دشمنان می اندازند.

آیت الله مومن اظهار داشت: همه نیروهای مسلح کشور چه ارتشی ، سپاهی و بسیجی و غیره باید خود را در مسیر خدمت به دین خدا همواره آماده نگاه دارند و هر کاری را برای کسب رضایت الهی انجام دهند تا انشاالله توفیق نیز در همه حال با آن ها همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha